madamechauchat

madamechauchat

Így lehet tényleg lefogyni

2020. január 17. - Tóbel Zazi

Megosztom veletek a fogyás titkát, pedig meg is tarthatnám, vagy meggazdagodhatnék belőle, de rendes leszek és elmondom nektek. Nem olyan bonyolult, nem is lassú folyamat és még élvezetes is az út, ha igazán rászánjátok magatokat. Egy időben én is mindent elolvastam a gyors-lassú, egészséges, jó, tartós fogyásról, de hiába. Aztán rájöttem, mi a jó nekem és az bevált. Megmutatom az én utam, hátha nektek is segít.

Az első és talán legfontosabb titok az az, hogy hamar be kell indulnia a dolognak! Teljesen mindegy, hogy 2-5 vagy 30 kilótól szeretnétek megszabadulni, a kezdeti lépések perdöntőek, vagyis szalonna döntögetők, akarom mondani zsírrobbantók, pontosabban krémes-likvidálók - ahogy tetszik. Nem fizikailag fontos a beindulás, hanem pszichésen. Ugyanis ha már az elején látod, hogy működik, akkor kedvet kapsz és lelkesen folytatod.

baked pastries on saucer

A szülések és a tartós ülőmunka után rám ragadt pár kiló (legyen 10) évekig kísérleteztem mindennel - capoeiráztam az elsötétített szobában, csak müzlit faltam ebédre, sétáltam 10000 lépéseket naponta, nem ettem 18 után, nem ettem 8 előtt, beneveztem 30 napos netes kihívásokra és - nem történt semmi.

Igaz, egyikben sem voltam kitartó - ha legkésőbb 1 hét után nem volt eredmény, visszatértem a töpörtyűhöz, a napközbeni és esti nasshoz és a tespedéshez. Nem is értem el célt. Ezért fontos, hogy a diéta/fogyókúra elején valami radikális dologgal próbálkozzunk, ami szinte azonnal látványos. Én az ebédeket és vacsorákat kiváltottam egy drogériában kapható por alapú táplálékkiegészítővel, ami csírás, tehát iszonyú egészséges, eltelít, viszont sajnos nem túl finom (kibírható). Tej helyett bio/áltejekkel (mandula, kókusz, stb) kevertem, így még tejzsír sem volt benne. Ja, a tejről és a nassolásról teljesen leszoktam a diétám közben. Viszont a jógára és a napi sétára meg teljesen rászoktam. A jóga amellett, hogy szuperül tiszteleg a démonok előtt, helyre teszi a gerincferdülést, a derékfájást, a rossz alvást, de még az emésztésre is kedvező hatással van. Ha hetente 4-5 alkalommal rászántok 35 percet, csodát tapasztalhattok: a testetek pár hónap alatt átalakul (izmok a karon, vállon, lábon, fenéken, hason, feszes tartás, ruganyos léptek).

woman push-up his whole body on purple mat

Még egy fontos tényező: az emésztés gyorsítása. Ezt ki kell kísérleteznetek, van akinek az ilyen típusú tea jön be, van akinek a szűztea kapszula, vagy a spéci lekvár,  mindegy is, melyik, csak minden nap menjetek és adjátok ki a felesleges anyagokat. Kilókban mérhető a bélsár és trutyi távozása.

A radikális kezdet tehát 3 fő komponensből áll: egy alacsony kcal tartalmú étkezést helyettesítő (lehet ez drága Toman diet termék is, vagy bármi, ami nem cukros és mivel kevés kcal-t jelent, gyorsan fogysz tőle), a mozgás rendszeresítése és az emésztés serkentése. Ezeket könnyű lesz megtartani, mert a szemmel látható változás magával ragadja az embert és nem fogja feladni. A jóga pl. nagyon jól esik, szükséges, ezért nem is akarod majd abbahagyni. Nem kell hozzá puccos jógastúdióba járni, elég egy jó-jógaszőnyeg és a youtube (pl. szokj rá a jógára videók). Van még egy nagyon fontos plusz -tehát 3+1 az összetevők száma - a nassolás teljes elhagyása.

Unhealthy products. food bad for figure, skin, heart and teeth.

Én csak a diétám közben jöttem rá, hogy mennyit eszegettem korábban csak úgy... csak, hogy legyen valami a számban, ami még finom is (tehát hizlal): reggeli és ebéd között, vacsora előtt és után. Ez szigorúan tilos, viszont a napi 5 étkezésre jó ráállni, mert így sosem leszel kiéhezett. Az 5 evésben lehetnek kupac diók, gyümölcsök, kis csoki is, de ha megtartjuk, nem esik le a vércukorszintünk és sosem leszünk farkasfalánkok.

A fogyást beindítottuk az életmód változtatással, klassz, de egy-két hónap után jöhet a csömör - már nem szeretjük a csírást, a Tomant, a műkaját. Ekkor válthatunk, és kipróbálhatjuk az új módszert, amiben 16 órát koplalunk, 8 órát ehetünk. Én erre álltam most rá, és működik. Bevallom, azt sem nagyon figyelem már, mit eszek, jöhet csoki-süti-kolbász-kenyér, de szigorúan betartom az időlimiteket és továbbra sem fogyasztok tejet. Viszont még mindig jógázom (mert jól esik), látogatom a klotyót és hétköznap megteszem a 10 000 lépést is. 

women holding pineapple while standing

Ha ezeket a tanácsokat köveitek, garantáltan lefogytok pár hónap alatt. Persze a legfontosabbról nem szóltam, mert az teljesen nyilvánvaló: akarat nélkül nem megy. Az elején nagyon kell akarni, nagyon kell harcolni magaddal. Én végigültem egy családi sütizést (cukrászdában!) úgy, hogy nem nyúltam semmihez, csak néztem, ahogy a többiek kettesével rendelik a süteményeket. Nekem ez olyan teljesítmény volt, mint megmászni a Mont Blanc-t, talán soha többet nem leszek rá képes, vagy nem akarom majd, de egyszer kibírtam, tehát hős vagyok. Ilyenek kellenek a diéta elején, mert bizonyítasz magadnak és onnantól elhiszed, hogy menni fog, képes vagy rá.

Összefoglalásul tehát: radikális kezdet alacsony kcal tartalmú műkajával + testmozgás beiktatása + rendszeres és alapos emésztés. A folytatás lehet rendes evés, de 16 órás koplalások beiktatásával, a mozgást nem szabad abbahagyni és a rendszeres emésztést is fent kell tartani.

Hajrá! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://madamechauchat.blog.hu/api/trackback/id/tr7815413950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása